Nedslag utmed Vänerslingan
Jag hade kollat in Google maps för att se någon vacker väg att resa i Skaraborg som jag inte rest förut. Jag är inte så säker numera för alla arbetsresor jag gjorde gör att jag inte minns om jag kanske åkt den. Men som jag och frugan sa att vi kan kanske fått nya ögon för andra motiv längs vägen och så är det ju. Så vi tog oss upp till Grästorp för att ta vår medhavda fika på på rastplatsen Viggen. Väl framme vid rastplatsen och kanske t.o.m. utgångspunkten för slingan som de nu kallar Vänerslingan på Kålland. Då kände jag mig trygg om att det troligen är en bra väg jag kollat in på Google maps. Så skrev jag i förra inlägget. Jag skall vara ärlig att säga att det var svårt att fota landskapet som det ofta är när det är vackra öppna fält och inte så mycket att fästa en bild eller blick på. Väl hemma ser jag att jag fäst de flesta bilderna mot de förfallna bygnaderna som jag upptäckte ute i landskapet, något som stack ut över de öppna fälten. Sedan kom en sträcka med något mer sko...
