The London Police

Igår tittade jag in på muralen som The London Police målade några dagar runt 4-6 sep 2014, den är nu något bleknad och krakelerad.







Det var gårdagens bilder. Här nedan kommer ett urval av de jag fotade 4-5 september 2014 under skapandet av just denna mural.





Då några dagar i september 2014 var det alltid fart och spex här på området när konstnärsduon målade. Det var fantastiska sensommardagar och det var mycket människor ute på gatorna för att se alla Street Art-konstnärer från hela världen som samlats här i stan för att vara med på det första No Limit Borås evenemanget.









Mannen till vänster är en medhjälpare, The London Police är de två till höger – Chaz & Bob Gibson.







Under dessa dagar var jag med i en Street Photographyworkshop med ca 20 deltagare under ledning av dessa två Stockholmsfotografer som anordnades av No Limit Borås och Abecita Konstmuseum.




Vi deltagare fick lite synpunkter och tankar om Street Art/Gatukonst och under den tidiga kvällen skulle vi sedan ge oss ut på stan och fota folket och konstverken som just gjordes. Jag tyckte att just här vid Chaz & Bob Gibson’s mural skulle jag försöka få till en bild som jag skulle välja ut till genomgången på workshopen och som sedan skulle ställas ut på Abecita.

Strul hit och dit med bilderna från vår workshop i gatufoto gjorde att Abecita Konstmuseum fick mer jobb än de önskade. Jag var lite tveksam till hur min bild skulle te sig printad i storlek 50x70cm på en vägg med min medvetna oskärpa på huvudmotivet där endast taggtråden i förgrunden låg i fokus. Men vid besöket när allt var upphängt och klart blev det bra, så jag är nöjd, vilket är huvudsaken med ens egna bilder.



Om ca 10 dagar drar en ny Street Art festival igång i Borås. No Limit Borås och ArtScape Festival har samlat ihop ett antal konstnärer som kommer att skapa konst i stadsdelen Norrby här i Borås. Norrby ligger nära järnvägsstation och Resecentrum så det blir lätt att ta sig dit. Under 17-20 sep 2020 håller det på och jag förhoppningsvis där med kameran och dokumenterar.

Kommentarer

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer