Soffpotatis?



Jag börjar bli otränad… eller nåt. En promenad runt en sjö här i min del av Sverige, fick jag återigen känningar i ryggslutet. Kan det bero på att slingan gick på hårda grusvägar, möjligen. Sedan 6 månader tillbaka har jag inte varit på gymmet, p.g.a. C-19. Men jag har vandrat i skog och mark, vilket känns bra både för kropp, balans och själ. Men det kanske inte ger den träning som behövs trots att jag i stort sett bara kör löpband och trappmaskin på gymmet. Frugan och jag börjar så smått prata om att återigen ta oss till gymmet. I så fall får vi ta oss med bil för att åka buss känns inte optimalt just nu. Dessutom skall vi oftast träna samtidigt och vara där tidigt innan gymmet fylls på med andra pensionärer, gympagrupper och skolungdomar som vissa dagar har sin gymnastik i lokalerna. Åka ombytta och inte nyttja omklädningsrummen, så som vi ser att en hel del faktiskt gör även innan C-19.

Eller så blir man en soffpotatis… framtiden får utvisa. 🙂

Kommentarer

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer