Borås gröna stråk, parken genom stan 11-17

Tanken Borås Stad har är att knyta ihop de gröna ytorna och parkerna som redan finns i stan till en enda sammanhängande park. För oss som är intresserade av detta finns nu markeringar och informationstavlor uppsatta utmed det planerade stråket.

Jag fortsatte i morse min vandring i det som nu blir del 4 och den sista, del 1 har ni här och del 2 här och del 3. Från Norrbyleden där jag slutade förra gången, tar jag mig nu genom stadsdelen Norrby bort mot och runt i utkanten av köpcentrat Knalleland.
Ni som följer mig på denna blogg vet att det är här i Norrby No Limit Borås 2020 går av stapeln 17-20 sep.

I morse kunde jag även få ett snack med en av Street Artkontnärerna och ett hej från en annan som befann sig uppe i en lift.
Tanken är att från Ålgårdsbron har man hela området Rya åsar och Almenäs framför sig.
Därmed har vi tagit oss tvärs genom staden i det som i framtiden skall bli ett grönt stråk- Om jag får uppleva att hela sträckan blir en park är nog högst tveksamt. Men några ytor av det jag dokumenterat skall nog bli iordningställda.

Kommentarer

  1. det har vart trevligt att följa med dig på din vandring genom staden

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer