Fredagsölen



Fredagsölen blir en Apocalyptic Thunder Juice, en New England IPA från Amundsen Bryggeri i Norge.
Jag har börjat gilla IPA, men jag har fullt upp att hänga med i alla dessa IPA-sorter och små- och microbryggerier som har poppat upp de senare åren.

Till fredagsölen försöker jag hitta någon av nyheterna på systembolagshyllan. Ofta sticker priserna upp rejält på dessa ölsorter. Men jag känner att en IPA inte kräver tilltugg i form av nötter eller chips som ofta behövs till ölsorten lager. Bara det är ju en bra egenskap för en öl.

Jag tycker mig ha noterat en trend i att ölburkarna börjar bli extra färggranna. Möjligen för att de skall locka köpare, kollar jag in texterna på burkarna kan jag se att det ofta är gjorda av olika mer eller mindre kända streetartkonstnärer.

Det färgglada konstverket burken på bilden ovan är gjort av en man som heter Peter-John De Villiers och kallar sig @theshallowtree

Noterar numera också att sociala medielänkar ofta finns i infotexten på burkarna.

Det har blivit inne att dricka och prova olika IPA så det är inte utan att man känner sig lite inne, dessutom kan man ju köpa ölen för de intressanta konstverken 😉

https://www.amundsenbrewery.com/

Kommentarer

  1. Ölen uppdrucken för länge sedan, misstänker jag. Jag hoppas den smakade bra! :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer