När den stora rörradion stod på

Under 50-60-talen stod den stora rörradion på under i stort sett hela dagarna. Min mor hade hemsömnad under dessa år, så då strömmade den tidens populärmusik ut ur högtalaren. Visserligen var det då och då blandat med sjörapport och dagens eko, och för mig andra ointressanta gubbar som läste torrt under dagen. Men dessa år har utan tvekan format en del mitt musikintresse väldigt starkt och många låtar och texter sitter kvar i minnet.

Fortfarande gillar jag dessa svenska schlagers som ofta var utländska hits men med översatt text eller lättsam nonsenstext på svenska, men det visste vi kanske inte alltid på den tiden.

När jag återigen gick in på Akademibokhandeln så fanns där ett exemplar av Stora Schlagerboken vol 1 kvar och 2 st av vol 2. Endast 198:- för båda volymerna gjorde att jag slog till.

Böckerna har väldigt fina färgbilder, bra och enkel diskografi med alla omslag och lättläst fakta och historia om artisten.

Stora Schlagerboken. De svenska sångerskorna 1954-1969.

Fotat med Nikon D3300 & Nikkor 35mm 1,8

Kommentarer

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer