En fotorunda i svampskogen

Nu var det många år sedan jag kröp omkring bland svampar i skogen, men idag så blev det en vända i skogen för att försöka fånga några svampar med kameran.
När jag gick igenom mina gamla diabilder för något år sedan rensades samtliga undermåliga svampbilder bort. Säga vad man vill, men visst är den digitala bilden lättare att få bra. Givetvis hoppas jag att jag också blivit något bättre som fotograf under dessa år. Av 110 exponeringar i förmiddags och ca 10% av dessa var godtagbara och kunde användas till detta inlägg. Med på bilderna är Walkaboutsweden.

Ovan: Denna familj svampar stod bra till på den lilla skogsvägen, lagom att ge sig i kast med och få gubben att lägga sig raklång på vägen :-)











... och så var vi tillbaka till den fina gruppen svampar på skogsvägen, nu en bild från andra hållet.

Min 35:a [här] satt på och den verkar helt okej, tycker att den ger skarpa bilder med fin och mjuk bakgrundsoskärpa.

Kommentarer

  1. härligt fina natur bilder från svampskogen
    idag så tog vi oss en vila från svamp skogen ( våra knän måste få vila ) men vi ska ut igen i morgon tänkte vi på nytt.

    SvaraRadera
  2. Skövde-Putte15 september, 2018

    Fantastiska bilder, Tony!

    SvaraRadera
  3. Beautifully photographed Tony

    SvaraRadera
  4. Tack för den fantastiska skogspromenaden! Ljuvligt vackra naturbilder!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.