BP Trandared i Borås


Den gamla BP-tappen eller som vi ofta sa "Svampen på Trandared" i Borås. Den har varit stängd i många år nu. Några år höll en MC-firma till i lokalerna. Tappen låg bra till precis vid in- och utfarten till Riksväg 27 och flera större samhällen och jag tankade där många gånger under 70-talet då just Gånghestersvägen/R27 var "min" infart till Borås.
Under 80-talet blev det en annan typ av besök beroende på att de inredde en välsorterad och stor videohörna/rum där en av servicehallarna tidigare fanns.
På planen framför tappen fanns ett tak i form av en svamp över pumparna, den är riven sedan länge. Nu verkar det som tappen skall rivas, därför passade jag på att dokumentera med telefonen när jag gick förbi i morse.





Bilder från min iPhone 5s.

Kommentarer

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer