Pensionärslivet i en bild

... sitta i skuggan dricka en 3,5:a från närmsta ICA-butiken medan man ser gräset växa och lite förstrött letar efter moln på den molnfria himmeln i en härlig ljudkuliss av fågelkvitter.
Nu är det säkert flera av er som kikar in på min blogg som redan är pensionärer och rasar över denna förljugna bild 😉
Jag kan lugna er att jag som nybliven pensionär (1 juni) redan börjat lära mig fraserna: "När man är pensionär är det alltid fullt upp" eller "Varje dag är fulltecknad", osv.👍
Fredagen: Skjutsa frugan; därefter blev det dagens promenad; laga brunch; klippa buskar; klippa gräsmattan; laga middag; och givetvis fixa kaffe däremellan.
Lördagen: Hyra kärra på Preem; åka 5 mil för att vara flyttkarl; flytta bohag från en 3-våningar-upp-lägenhet till en annan 3-våningar-upp-lägenhet (UTAN HISS) allt detta i 31 graders värme. Min stegräknare visade på 4,6 km varav huvuddelen av dessa i trappor alltså.
Idag Söndag 7,30: Sitter framför datorn med kaffe och macka och planerar dagen minut för minut... för en pensionär finns det "aldrig några lediga dagar", "det är fullt upp varje dag".

Kommentarer

  1. Skövde-Putte03 juni, 2018

    Jag skulle gärna byta med dig, alla dagar i veckan! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, men jag är rätt nöjd :-)

      Radera
  2. Haha!
    Men på söndagen gjorde vi inte många knop.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer