difficult roads often lead to beautiful destinations

2007-03-11

Larry och Johnny och Feber2

Vilka levnadsöden!
Så tänkte jag när jag plöjde igenom boken Feber2. För mig kom kanske låtarna lite mer i andra hand och berättelserna om artisterna i första hand. Jag häpnade över de livsöden vissa artister gick igenom.
I några rader läste jag om dessa två explosiva herrar (både privat och på scenen) och det skrevs som just detta albumet - Two For The Price Of One från 1967 som ett "kultobjekt" men som bara lämnade ifrån sig en smärre hit - Mercy, Mercy, Mercy. Jag tyckte jag kom ihåg omslaget och se där, albumet fanns i min skivhylla, kul. Den lilla texten längst ned på konvolutets baksida har jag heller aldrig sett tidigare i min lilla samling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!