2017-02-17

Feber 2

57 gilla-markeringar
1 v
@bytonyd Dags att återigen ta lite längre pauser från de sociala medierna. Feber 2, 63 låtar lyfts fram. Vilka var förutsättningarna? Vem var inblandad? Hur reagerade folk? Varför lät det så fantastiskt? Är frågor jag tydligen får svar på.

@walkaboutsweden☕️📖👴🏻🎵🎵

@janneboholm Bra bok👍

@samuelssontorsten1 En av mina biblar! Bör läsas av alla musikintresserade! @bytonyd

@jahhollis Lennart Persson var en legendar i Malmös musikvärld. Alltid läsvärd när han skrev om musik och dessutom en av de som drev musikaffären Musik & Konst. Gick bort alldeles för tidigt. @bytonyd

@janneboholm ja den verkar bra

@samuelssontorsten1 kul

@jahhollis jag har för mig att Musik & Konst fanns i Lund också, stämmer det. Eller var det en annan mycket välkänd skivaffär som låg där under 70-80-talen?

@jahhollis @bytonyd Du tänker nog på Folk & Rock som öppnade i Lund i slutet av 70-talet. Dom blev så stora att dom öppnade filial i Malmö. Men butiken i Lund slog igen för några år sedan, medan Malmöfilialen lever och har breddats med fik och livekonserter.

@bytonyd @jahhollis helt rätt, det var det jag tänkte på, tack.

@samuelssontorsten1I första utgåvan medföljde en dubbel cd "sånger om kärlek", låtarna i boken. Värd att leta efter...eller kopiera. Fantastisk! @bytonyd @janneboholm @tidanuppsala @jahhollis

@bytonyd @samuelssontorsten1 okej, det hade ju varit intressant, det finns låtar i boken jag inte hört (tror jag). Blir att senare kolla upp dem.

@janneboholm CD i feber 2 lr första feber -boken, den svarta? @samuelssontorsten1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!