difficult roads often lead to beautiful destinations

2013-01-11

En Rock i Velinga

... är en av Eddie Meduzas mer rumsrena låtar. Det var den låten som hundradelsskundsnabbt poppade upp i huvudet när jag såg vägskylten ligga i diket på en väg i Skaraborg när jag kom körande, det var bara att backa tillbaka och fota skylten 2013.
När jag häromdagen kände mig less på att skrolla runt på sociala medier på paddan och datorn, tänkte jag att det måste bli en ändring på mina invanda mönster. Och ett mönster som jag aldrig haft, det är att läsa böcker, så varför inte försöka med det.
Tog bussen ned till bokhandeln för att försöka hitta något lättläst och enkelt för en nybörjare men ändå lite i min intressesfär.
Frugans min när jag kom hem med en bok kan jag inte återge, om det berodde på att det var en bok i påsen eller om det var mitt val av bok låter jag vara osagt.

I ett svagsint tillstånd för en massa år sedan ville jag utforska denne mans produktion, vilket var lättare gjort i tanken än i verkligen. :-)
... och så låten i rubriken.

3 kommentarer:

  1. köpte hans vinyler vart efter dom kom ut och som ja har kvar än i dag, fattas bara annat :-)
    men min första kontakt av hans musik var ett så kallat kassetband med mindre kanske seriösa låtar på, men även det är ju en klassiker idag.
    såg han live endast 2 gånger i folkets park, önskar nu så här att det hade blitt flera gånger
    och varför hade man inte en kamera då i handen kan man fråga sig nu så här i efterhand
    skulle ha vart väldigt kul att ha haft några analoga bilder på han

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är många tillfällen man önskar att man hade haft med kameran.

      Radera
  2. Jag gillar de lite "finare" rumsrena låtarna. Finns många om man letar.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!