difficult roads often lead to beautiful destinations

2007-06-08

But the years went by and the rock just died

Jag hade just slutat 9:an och börjat jobba. En dag strömmar det ut en låt från högtalarna på fabriken... Crocodile Rock med Elton John avannonseras det. Några dagar senare tar jag bussen in till stan och bläddrar i skivbackarna på varuhuset EPA efter nya LP'n med Elton John.
34 kronor fattigare och en timme senare sitter jag på bussen hem och bläddrar i den lilla foldern i det dubbla konvolutet som följde med de första pressningarna, året var 1972.



Skivan glömdes bort och förpassades till skivhyllans svårtillgängligaste hörn under decennier, tills jag 2015 råkade fylla på ett usb-minne till bilen med just denna LP och det gick upp för mig att hela LP:n var ju jäkligt bra.
Då 1972 var det bara Crocodile Rock som gällde. Så det var bara att leta fram LP'n hur skivhyllan igen, för inget slår en riktig vinylskiva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!