difficult roads often lead to beautiful destinations

2016-05-18

Orange is the new Black

Jag har blivit storbrukare av TV-serier märker jag. I takt med mer eller mindre ointressanta och billiga program som produceras och dagligen visas i TV, måste jag ha en daglig dos av bra producerade, intressanta, spännande och välspelade internationella TV-serier.
Just nu gäller den lovordade Netflix producerade serien Orange is the new Black, jag var lite skeptisk till en handling som utspelar sig på ett fängelse, lätt att det blir misär, våldsamt och en tuff jargong. Men jag gav den en chans då de sålde säsong 1 för 99:-.
Till min glädje var det inte alls så som jag befarat, så idag kom säsong 2 i brevlådan som även den just nu sänkts till 99:-.
Väldigt lägligt då TV-masten i Häglared/Borås utsatts för sabotage och över 200 meter av den 330 meter höga masten ligger på marken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!