difficult roads often lead to beautiful destinations

2016-05-17

Halldoffs 4 klassiker

Det var väl ett halvår sedan jag köpte boxen med 4 av Janne Halldoffs filmer, fyra filmer jag inte såg på 70-talet.
Rötmånad var precis som jag misstänkte, "gör en film där vi kan visa Christina Lindberg mer eller mindre naken, släng in några folkkära och populära svenska skådespelare och lägg till en obefintlig handling".
Firmafesten var kanske något bättre, mest kul att se många av komikerna och skådespelarna man är uppvuxen med på film och TV.
Igår när vår 330 meter höga sändningsmast uppe vid Häglared/Borås utsattes av ett sabotage och över 200 meter av den låg på marken, kände jag att det var läge att beta av en film till i boxen.
Jack, en bok av Lundell och en film jag hört mycket om men aldrig läst eller sett. Denna var klart bäst av dessa tre, riktigt bra faktiskt.
Filmen spelades in 1976 och hade premiär 4 mars 1977 och det var kul att se klädstilen vid hade och hur vi grabbar (jag var då 20-21 år) såg ut - smala som snören.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!