Medans ölen skummar av



Redan fredag igen och dags för en Medans ölen skummar av. Ölen denna fredag är återigen en ale - det känns mer rejält än en lager, numera. 
Denna fredag blev det en Belhaven Twisted Thistle IPA.
Boken är en 60-års present från en ungdomsvän och ett bättre val får man leta efter. Trots att han blivit Stockholmare och att vi inte setts så värst många gånger sedan 70-talet kom han med denna bok och visste exakt vad jag gillar! Tusen svenska klassiker som avhandlar böcker, filmer, skivor och TV från mitt födelseår 1956 fram tills ca 2010.
Kameran är en klassiker - Olympus Trip 35 är en av alla kompaktkameror som såg dagens ljus under 70-talet.
Under veckorna är det seminarier, möten och friskvård på gym, ett annorlunda upplägg än jag är van vid från mina 36 år i kollektivtrafikens tjänst... och jag stormtrivs just nu.
Trevlig helg på er!

Kommentarer

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer