Difficult Roads Often Lead To Beautiful Destinations

2007-12-11

Sway with Bobby

Bobby Rydell, en alla dessa sjungande Bobbys som dök upp i slutet av 50-talet och början av 60-talet. Bobby Rydell var ganska het som skivartist runt 1960. Hits som Kissin' Time, We Got Love, 1959 och Wild One, Little Bitty Girl, Swinging School och Ding-a-Ling, 1960 gjorde nog Bobby Rydell till en av de mer framgångsrika.
Samma år i juli släppte Bobby sin version av låten Volare som gick upp som Topp 1 på många listor, och redan i november kom hans version av Dean Martins hit "Sway" från början av 50-talet. Sway med Bobby klättrade också den upp på listorna under slutet av 1960.
Under 1961 och 1962 fortsatta han att släppa omtyckta låtar men runt 1964 var Bobby inte så het längre. Bobby Rydell rankas som #29 av skivsäljade artister i USA under 60-talet, och Bobby fortsätter än i dag att uppträda.

3 kommentarer:

  1. Jag delar inte alltid KulTurMannens musiksmak, men idag blev det rätt! Trevlig luciahelg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag delar inte heller min smak i vissa av dessa musikinlägg ;-)
      Men jag vill ta med mer udda än bra låtar, de kända hitsen har vi hört förr. :-)

      Radera
  2. Ja, helt rätt, om du frågar mig! :-)

    Johnny

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!