difficult roads often lead to beautiful destinations

2015-12-05

Dansa Pop Pop

... med Rita and The Rip Off. En vinylsingel jag köpte i november 1982. Samma låt på båda sidor, A-sidans radiovänliga version och B-sidans Adult version. Enligt min lilla utrivna musikrecensionen från Aftonbladet 1982 var den värd 4 ++++, de jämförde den med dåtidens hit med Joan Jett.
Vi kan inte varit många som köpte singeln för det är i stort sett bara min singel som finns på nätet när man söker (Jag har haft den ute i bloggform för några år sedan.)

Den info som finns är i stort sett det som finns på singeln och konvolutet.
Photography By – Calle Bengtsson, Producer – Gessle, Recorded By – Bob Bengtson, Written-By – R. Offenbach, Published by Music for Money/Inhouse Music , Recorded at Studio 38 Getinge.
© 1982 EMI Svenska AB, Made in Sweden.
Rita and The Rip Off - Dansa Pop Pop, 1982

1 kommentar:

  1. Om Gyllene Tider eller Roxette framfört det hade den nog slagit regällt. Nu kanske jag är Gessle färgad... Men låten var bra!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!