Motorbanan i Falkenberg

... och fredagens Wheels & Wings. Jag har varit på W&W de senaste 6-7 åren nu och jag har aldrig sett fler deltagare än denna fredag, denna översiktsbild visar ca 2/3 av utställningsområdet.



Från förra årets, som jag tycker, lite tråkiga flytt från centrala Varbergs Getterön/flygfältet till Motorbanan i Falkenberg utmed väg 154 har jag i år ändrat mig. Tycker mig se lite mindre köbildning här vid motorbanan som var vanligt på väg ut till Getterön i Varberg. Dessutom är det häftigt att här se bilarna köra på motorbanan innan de visas in till en plats på inre fältet av banan. Känns också som prylförsäljarna ökat i och med flytten. Bra dag på de flesta sätt utom att mina bilder blev konstigt kontrastrika och underexponerade.
Kanske beror det på klarblå himmel med små molntussar och stekhet sol som aldrig är bra att fota under.
Kanske beror det på ett topptestat och lovordat (och billigt) Sigma 30mm 2,8 (45mm med cropfaktor 1,5) var påmonterat under många av bilderna. Toppen i de flesta fall men kanske den har svårt att hantera denna typ av väder.
Kanske beror det på att kameran inte mäter perfekt under dessa förhållanden, men med påmonterat Sony 55-210mm OSS blev bilderna bra.
Svårt att veta, bara att ta nya tag :-)

De bilder jag kan få hyfsade kommer som vanligt på: https://kulturinatur.blogspot.se/2014/07/nagra-hoftskott-fran-wheels-wings.html

Kommentarer

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer