Medans ölen skummar av

... kan man arrangera en bild som kanske andas lite 70-tal. En FOTO från 1974, en Olympus XA från 1979, Three Towns costers och bricka från 70-talet men ölen är från 2014.

three.town-2014
För alla som inte vet... juli är en underbar månad att jobba på! Man stiger upp tidigt och ger sig ut vid 5-snåret på vägarna som då nästa är tomma och de få som jobbar är lika avstressade och njuter av morgonen som jag gör. Senare på morgonen och förmiddagen är det fortfarande en lugn avstressad miljö där ute och sjusovarna och ungdomarna ligger ännu hemma och sover.

Om någon vecka firar jag 30 år som gift med min livskamrat och lägg därtill ytterligare 7 år som förlovade. 37 år... sånt sätter sina spår! Idag lyssnade vi på var sitt håll på radion, jag i bilen och frun här hemma. När denna låt spelades i radion (som jag lagt in här under) var slut antecknade hon artisten för att hon gillade den och trodde att jag också skulle göra det. I samma stund 15 mil därifrån i bilen antecknade jag också artisten på ett papper :-)
Trevlig helg på er! It's good to be alive.

Länk: Imelda May - It's Good to be Alive.

Kommentarer

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer