Medans ölen skummar av

... jo jag vet att det är bara torsdag men inlägget kommer nu av två anledningar.

Morgondagen är lite körig så varför inte korka upp en Iron Maiden öl från Robinsons Brewery och koppla av en stund.
Just när jag gjort det råkade jag läsa att min gamla gitarrhjälte Johnny Winter hittats död på ett hotellrum i Zürich, vilket räddade mig i detta inlägg.
För Iron Maiden har jag absolut inget förhållande till. Men det har jag till Johnny. Johnny levde nog ett hårt liv som kanske tog ut sin rätt.
Han var illa ute på 70- och 80-talet men Muddy Waters tog an sig honom och Johnny började spela med Muddy vilket nog blev hans räddning den gången.
Under 70-talet köpte jag två mycket bra LP med Johnny Winter - John Dawson Winter III och Saints And Sinners, båda kom 1974.

Kommentarer

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer