Medans fredagsölen skummar av



Då 1979 på Ibiza som nu 2014 i hemmets lugna vrå smakar en San Miguel lika bra. Under de senaste veckorna har jag bläddrat igenom alla mina pappersbilder i albumen och de som inte platsat där utan ligger i sina förpackningar från fotolabbet och jag är jäkligt glad att jag fotade så pass mycket under 70-talet, visserligen eskalerade det under 80-talet men mycket finns från tidigare år.
Bilder som man var på väg att kassera en gång i tiden men som nu får en liten guldkant när vi kollar igenom dem.
På bordet ligger min första systemkamera en Chinon CE-4 med ett Pentax 50mm 1,7. På den tiden satt det ett Pentax 50mm 1,4 på kameran, några zoomar byttes in mot detta fasta Pentax objektiv. Jag var riktigt trött på zoomar och ville ha en ljusstark fast lins istället.
På bordet ligger också en av förpackningarna från 1979 med bl.a en semestertripp till Ibiza, det var något år innan Ibiza blev ett tillhåll för extra partysugna ungdomar.

Nästa fredagsöl hoppas jag (om allt går som det skall) avnjutes på ett annat ställe än i hemmets lugna vrå, ni som följer mig på Instagram kan nog vänta sig en bild eller två under nästa helg. Trevlig helg på er alla! Snart är det Let's dance :-)

Kommentarer

  1. Inte ser jar en systemkamera på bordet;-)
    Å San Miguel är gott än idag kan jag berätta:-)

    SvaraRadera
  2. På bordet på bilden högst upp ser jag i vart fall en systemkamera, dessutom är det jag som lagt dit den.
    Som jag skrev i första meningen då (1979) som nu (21 mars 2014) smakar en San Miguel lika bra.

    SvaraRadera
  3. Ser mysigt ut på första bilden och ser inte så dumt ut på andra bilden heller. Kul att de dig!

    SvaraRadera
  4. Skön stil på herr D, ser ut som om du rymt från filmen Bullitt eller liknande rulle ;-P

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer