difficult roads often lead to beautiful destinations

2013-07-22

Låtar som fastnat

Så äntligen hittade jag den första LP:n (inte med Bell etiketten utan EMI Stateside) med Tony Orlando & Dawn från 1970, den med listettorna "Candida" och "Knock Three Times", två låtar som jag kan komma på mig själv att nynna på fortfarande. Att jag nynnade på dem denna soliga marsdag 1971 när jag åkte runt på min moppe, det är jag säker på. Candida släpptes 1970 och gick upp på de svenska listorna i slutet av 1970 och nådde förstaplatsen på Tio i Topp den 2 januari 1971. Samtidigt som Knock Three Times gick in som etta på Billboards Hot 100 och som vi under våren 1971 också började nynna på. :-)



Jag sitter och kollar in min klädsel denna marsdag 1971, det är ökenkängor för sommar och ryssmössa för sträng vinter och en salig blandning däremellan :-)

4 kommentarer:

  1. Motorhandskar och discobrallor! ja jisses!

    SvaraRadera
  2. Anonymous24 juli, 2013

    Hör du, du, unge man

    Hur gammal var du då, undrar vän av ordning? Smiley

    Just nu snorklas och badas det i Skälderviken i 24 gradigt vatten.
    Ljuvligt!
    Välkomna!

    SvaraRadera
  3. Ung ja, men på rätt sida 15.
    Tackar för inbjudan, bara jag visste till vem jag skulle åka, kära Anonym eller det kanske var meningen :-)

    SvaraRadera
  4. Hejsan, hoppsan, Tony

    Näe, det var inte min mening. Får skylla på den kommande pensioneringen, smiley.

    Ber om överseende.

    PS
    Du är ju inte Femtifem-plussare, ju?

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!