difficult roads often lead to beautiful destinations

2007-09-15

Rune-Lennarts med Titti

Ett härligt omslag från 1976 och ett lika härligt som klassiskt sammansättning av ett dansbandsnamn: Rune-Lennarts med Titti.
Nog känns det seriöst att Rune-Lennarts använder S och inte puttat in ett Z i dansbandsnamnet och vad jag kan se stod de emot Z-trenden även in på 80-talet. Visst kan man göra sig lustig över 70-talets dansbandsklädsel, men allt har sin tid och dessa skjortor behövde man nog inte stå på en scen för att använda i mitten av sjuttiotalet, men känns inte den lilla västen liiite onödig i sammanhanget.



Som sagt, jag skall inte gör mig lustig över klädseln utan hänvisar till den eminente Herr Dryck på Katastrofala Omslag som dissekerar det mesta på ett vinylkonvolut.

4 kommentarer:

  1. Usch, jag mår illa! Fast var det inte så att kläderna som användes under spelningar på den tiden skulle vara utformade så att de INTE kunde användas privat - eller var lämpade för detta - för att vara fullt avdragsgilla? Eller är detta en skröna?

    SvaraRadera
  2. Jag har hört det också, och det förklarar en del...

    SvaraRadera
  3. He he!! Jo det där med z känns befriande. Vår katt har ett namn med Z, men han hade ju fått sitt namn innan han kom till oss så det kunde vi inte ändra. Det hörs ju ändå inte. Annars har jag en ganska utbredd allergi mot z ;) Rune-Lennarts är ju ett helt underbart namn! Tycker det ser ut som om de har en touch av Österrike i sina dräkter ;) Nu ska jag kolla in din länk!
    P.S. Hade glömt länka till din blogg innan men gjort det nu och du, jag skrattade åt kommentaren!

    SvaraRadera
  4. Tony, det här är anskrämligt, det är ingen ursäkt att vi snackar 70-tal och jag gillar retro som du vet. Kommer drömma mardrömmar i natt ;-P

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!