difficult roads often lead to beautiful destinations

2007-01-25

Tunna Durangoboots

Kanske hörde jag Kjell Alinge på radio under 60-talet, men det har jag inget minne av.

Mitt första minne var från radioprogrammet Hemma hos i mitten av 70-talet.
Jag tyckte då att många sketcher inte var speciellt roliga, men Kjell och Janne Forsell fångade den tidens företeelser ganska bra.

En sketch kommer jag i alla fall ihåg och som jag tyckte var jäkligt kul då. Kul var också att jag hade lyckades fånga den på kassettband och har den på mp3spelaren här nedan.

Det var under början av discoeran och sketchen fångade nog lite av hur jag/vi var och levde just då.
Bogartskjorta hade jag men tyvärr inte tunna Durangoboots :-)

Hemma Hos - Arne på disco en fredagskväll, inspelad i mitten av 70-talet.




Senare var jag verkligen imponerad av hans program Eldorado som började sändas i november 1980 och som jag och säkert fler tyckte hade en helt ny tanke och inriktning i upplägg och musikstil. Jag satt uppe många kvällar framför kassettbandspelaren för att spela in alla de sköna låtar Kjell Alinge letade fram.


Kjell Alinge 1943-2016

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!