På köksbordet 1964



Kanske är det en frammatningsbild på en ny rulle eller så fotade svärfar medvetet denna bild på kaffebordet hos hans föräldrar denna dag, hösten 1964. Hur ofta plåtade man ett kaffebord med en dyr diafilm, inte ofta skulle jag tro. Men så här mer än 50 år senare är dessa vardagsbilder extra trevliga, bilder som kanske skulle rensats ut under åren som kom. För jag skulle tro att många av liknande bilder aldrig ramades och sattes in i diamagasinet. På bilden till höger är frugan och hennes farfar under samma fikastund. Dessa bilder på mat- och kaffestunder ser vi nu 2015 varje dag i tusentals på Instagram och facebook. Men så här 51 år senare är sådana här bilder underbart att hitta i ett diamagasin.

Kommentarer

  1. Ja jösses vad tekniken går framåt. Min snart 80-årige pappa är alltid lika imponerad när jag säger att jag har knäppt en sisådär 300 bilder på en dag, han förstår fortfarande inte riktigt var alla bilder tar vägen där inne i kameran. :-)

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där, min far har visserligen en digitalkompakt, men det blir fotande som det var en 24 bilders rulle den :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer