DNT Borås Discgolf Open

När gubben är ute och går på Ymerområdets skid- och motionsspår här i Borås dyker dessa skyltar upp med jämna mellan rum. Upptrampade stigar i skogen vid sidan av spåren leder fram till utkastplatser med tavlor om hur banan ser ut och har man tur ser man korgar i slutet av dessa banor. Jag trodde i min enfald att det där med Frisbeegolf var en flyga som nästan var utdöd. Men ju mer jag gått motionsspåren desto mer förstår jag att så är det absolut inte, för varje kväll är det folk i skogen vid banorna.
Nu i helgen spelas DNT Borås Discgolf Open och jag kände att jag måste gå upp dit och kolla in "Frisbeegolf" lite bättre. Detta var ju något helt annat än när jag lattjde med frisbee i ungdomen. Med vilken kraft och vilka sträckor de kastade iväg frisbeen och ändå med precision! Bilderna är från uppvärmningen just innan tävlingen skulle starta.































Kommentarer