Med femtiotalets Europa utanför bussfönstret

I sköna fåtöljer av skinn och mocka via stora panoramafönster kunde du se 50-talets Europa svepa förbi från bästa fönsterplats ombord på Ernst Carlssons lyxiga turistbuss med servering och bekvämlighetsinrättning.
Som vi alla vet var just femtiotalet extra på alla sätt och det avspeglades också på denna turistbuss. Bussen har förevigats under senare tid av duktiga fotodokumenterare som Staffan och Perra och bussen har en egen sida [här] där det mesta dokumenteras av dessa två killar. Ägaren som tagit sig an bussen och gjort den så här fin heter Anders vars efternamn jag just nu glömt.
När jag igår fick följa med på en liten träff tillsammans med Perra passade även jag på att fotodokumentera lite.










Kommentarer

  1. Fint inlägg! Vi glömde ju åkturen, men det får vi ta en annan gång. Tack för länkarna!

    SvaraRadera
  2. Tar gärna en tur framöver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite länkutbyte är aldrig fel, det gynnar besökstalen

      Radera
  3. Fantastiskt! Tror aldrig jag har sett en så fin buss.
    Blev ett superinlägg Tony!

    SvaraRadera
  4. Ja, mycket fina bilder!

    Johnny

    SvaraRadera
  5. Jag bugar! Du har fångat mitt hobbypyssel på ett nytt sätt. Klart du ska få åka! Kommer genast, mot Marseille! /Anders

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv Anders, men vi möter väl våren i Marseille 2015 :-)

      Radera
  6. Ja, mycket trevliga bilder!

    Johnny

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer